Ini Buku Conteng Hikari ^(^_^)^

the chosen light

ADIK: Usrah? Za Chem? April 30, 2010

Filed under: Uncategorized — hikari2211 @ 1:33 am

(*za chem?: utk apa?) hehe

Salam

Semua orang nak Islam menang.

Adik pon mesti nak Islam menang kan…

Kita semua mengidamkan sebuah dunia yg penuh dengan keamanan dan cinta..

Dunia di mana Islam tidak ditindas sebaliknya menjadi ikutan..

Dunia di mana semua org pakat ramai2 nak masuk Islam..

Dunia di mana semua sistem politik, ekonomi dan sosial berteraskan undang2 Allah…

Dunia di mana Allah disembah dengan selayak2nya Dia disembah..

Dunia di mana kalau seorang muslimah kena kacau sket je, terus khalifah dan tenteranya datang utk membela…

Best kan?..

Itulah Ustaziatul Alam (world order) impian kita…

Tapi untuk mencapai ustaziatul alam bukannya mudah…

Ia bermula dari akar segala akar.

Masakan menanam buah mempelam akan mendapat buah durian.

Ia merupakan satu tabii natural yg akan terjadi sendiri apabila syarat2 tertentu dipenuhi.

Ada peringkat2 yang perlu dilalui. Ada tahap2 yang perlu dilepasi.

Itulah 7 muratib amal – individu muslim, baitul muslim, masyarakat muslim, kerajaan islam, daulah islam, empayar islam dan ustaziatul alam:-

Ia bermula dengan unit paling kecil – Individu Muslim yang terhasil selepas melalui proses pentarbiyahan.

Hmm kat mana plak nak tarbiyah individu muslim ni?….

Kat mana lagi kalo bukan usrah! =)

Setuju enggak?

hehe

Tapi tunggu…

Tak semua yg masuk usrah kompem individu muslim tau.

Tarbiyah itu satu proses.

Dan setiap proses ada requirement untuk menentukan proses itu berjalan/berhasil atau tidak.

Itulah 10 muwosafat tarbiyyah yg kita selalu dengar tuh..

wokeh adik2ku,

skang dah faham kenapa kita usrah?

kalo ade usrah, mesti ada islah (perubahan)..

kalo takde islah, maknanye xde usrah la tu..or usrah yg xde maknanye… (dush!) (T_T)

huhu

wallahualam~

Advertisements
 

12 Responses to “ADIK: Usrah? Za Chem?”

  1. rusydee artz Says:

    wah…entri ni paling bagus.. =)

  2. crocus Says:

    salam. mohon jugak untuk dijadikan desktop b/ground. pembakar smgt dlm dakwah..:D agar sentiasa berusaha capai 10 MT

  3. aizadiha Says:

    salam ukhti,entry anda semua bagus (haha,sinis di sini^,^, maaf tak berniat mengganggu peminat2 ukhti).. alhamdulillah.. za chem usrah ya? apa lagi kalau bukan yang dinamika polozhitelna:) jzkk, mutarabbi saya pun ada gbr yang sama ihsan mcnor..heheh

    • hikari2211 Says:

      wsalam ukht.
      kalo kaler lg berseri (hint nih) heheh
      pe kate aniza jd tukang kaler part time?
      hihi

  4. kauthar Says:

    salam akak,
    nak share entry ni !
    TQ for the sharing, simple n easily get the point !
    ^_^

  5. Anon Says:

    Mnta izin utk dicopy gambarnya boleh?

  6. surii Says:

    minta izin copy gambar juga..

  7. asiah Says:

    assalamualaikum..nk mntk copy buley?^^

  8. […] adalah tapak kepada fasa-fasa yang lain. Sebuah pokok akan berdiri teguh apabila akarnya kuat.   Source Kita mahu menuju uztaziatul alam yang mana Islam itu di seluruh […]

  9. assalam. minttak izin share.. =)

  10. Fadhila Muin Says:

    Reblogged this on Pieces of Reminiscence.


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s