Ini Buku Conteng Hikari ^(^_^)^

the chosen light

Kirovsky: KITA punya atau MEREKA punya?.. December 29, 2008

Filed under: Uncategorized — hikari2211 @ 12:55 am

p/s: gambar di bawah hanyalah analogi semata-mata…..

kite-punye

Macam tu jugakla kisahnya dengan Kirovsky….

Bila kita anggap masjid Kirovsky tu mereka punya…

cantik macam mana pun iklan2 derma…

banyak macam mana pun program2 kesedaran….

kita akan pandang sepi…

Anggaplah masjid Kirovsky tu KITA yang punya….

walaupun kita jarang2 je pegi masjid….

walaupun kita duduk sini 6 tahun je…

walaupun kemungkinan besar kita tak sempat pun nak tengok masjid Kirovsky yang dah siap megah berdiri…

Tapi,…

masjid Kirovsky itu KITA yang punya…

kalau kita tak berusaha sehabis daya membangunkannya,…siapa lagi?…

Jadi,…

marilah sama2 kita berusaha sehabis daya untuk masjid KITA….

*mahu tahu lebih lanjut? click this

 

Kirovsky: Yana’s Story

Filed under: Uncategorized — hikari2211 @ 12:47 am

kirovsky11kirovsky2

 

Syura yang berharga 120 minit…. December 23, 2008

Filed under: Uncategorized — hikari2211 @ 12:48 am

Salam.

saya bukanlah nak mencomplaint,

atau memprovoke

atau membuat kontroversi…

atau bajet baik/pandai/berpengalaman..

berikut hanyalah pengisian yg baru saya dapat tadi..

yang saya rasa kita boleh sama2 share n amalkan..

supaya syura yang berharga berjam2…

berbaloi dengan harganya..

wallahu’alam..aasif andai terkasar….

adab-syura-1

adab-syura-2

d181d0bad0b0d0bdd0b8d180d0bed0b2d0b0d0bdd0b8d0b50003